Nursery´s open classes.

Nursery open classes were on June 7th  and 9th when the parents came to the English classroom of Preschool. A ll the little students showed part of the themes we worked on this school year.

First, they sang “Hello” with Sammy (their puppet friend). They enjoyed saying the days of the week, repeating what day it was. They showed they are beginning to identify many colours, red/yellow/green/blue/purple/pink/orange, by naming them or using TPR (Total Physical Response).  Let’s remember that in nursery some little ones are only around 2 years and we are teaching them how to communicate. It was really nice seeing parents doing choral repetitions with their children.

Then, they sang and danced “Finger Family” naming the family members and placing images on the whiteboard when I asked for one of them. They played by making shapes with their hands and were able to say the name and put them inside the shape box. (circle/square/triangle/star).

Finally, when I asked all of them how they felt and we all made happy, angry, scared and sleepy faces. The Open class ended by singing “If you’re happy” song and saying goodbye.

This was their first formal presentation to their parents in English and you couldn’t say who enjoyed it more, if the little ones or the parents.

Las clases abiertas de maternal fueron el pasado 7 y 9 de junio. En el salón de inglés los alumnos les mostraron a sus papas algunos de los temas vistos durante el ciclo escolar.

Primero comenzaron cantando «Hello» con Sammy (su amigo títere). Disfrutaron decir los días de la semana repitiendo que día era. Los alumnos demostraron cómo empiezan a identificar varios colores red/yellow/green/blue/perplejo/pink/orange, nombrándolos o haciendo TPR (Respuesta Física Total, por sus siglas en inglés). Hay que recordar que en Maternal algunos pequeños apenas tienen 2 años cumplidos y les enseñamos cómo comunicarse aunque sea por medio de movimientos. Fue lindo ver a los papás repitiendo junto con sus hijos.

Después, los pequeños alumnos cantaron y bailaron «Finger Family» nombrando los miembros de la familia y poniendo imágenes en el pizarrón cuando se les preguntaba por cada uno de los miembros de la familia. Ellos jugaron haciendo figuras geométricas con sus manos y pudieron decir que figura tomaban y pudieron colocarla dentro de la caja de figuras. (circle/square/triangle/star).

Finalmente, platicaron cómo se sentían haciendo las caras (happy/angry/scared/sleepy) y la clase terminó cantando «If you’re happy» y diciendo adiós.

Es la primera vez que los alumnos de Maternal están expuestos al idioma inglés y lo muestran a sus padres. Era difícil decidir quién disfrutó más la clase, si los niños o los papás.

Compártenos

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *